شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران:

نهایی شدن پروژه ACS معطل هماهنگی با تولیدکنندگان محتوا است

زارعيان

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷:۰۰


به گفته مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران پروژه ACS از نظر فنی آماده است و اگر بتوانیم به لحاظ تامین محتوا با صدا و سیما و دیگر تولید کنندگان محتوا به نتیجه برسیم این موضوع تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

وایمکس نیوز - داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگارما با بیان این مطلب گفت: ضلع اصلی تامین محتوا در این زمینه صدا و سیما است که البته پایلوت این شبکه در تهران راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم بحث محتوا را هر چه زودتر ساماندهی کرده و به نتیجه برسانیم.
زارعیان افزود: با ارایه پروژه ACS (خدمات ارتباطی پیشرفته) درصورت تامین محتوا ازسوی مراجع ذی‌ربط، امکان استفاده از منابع چندرسانه‌‌ای درخواستی شامل صوت و تصویر با کیفیت مطلوب در گیرنده‌های تلویزیونی، همزمان با استفاده از تلفن برای کاربران فراهم خواهد شد.
همچنین صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این رابطه گفت: تلاش می‌شود تا تعرفه خدمات استفاده از این سرویس به گونه‌ای تعیین شود که تاثیر زیادی در سبد هزینه خانوارها نداشته باشد و با توجه به اینکه تعرفه مرتبط با محتوا خواهد بود و تامین محتوا برعهده سازمان‌های مربوطه است، تصویب و تنظیم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاری نهادهای مسوول محتوا اعلام خواهد شد.
فیضی افزود: محتوا تعیین‌کننده تعرفه است و باید ببینیم که هر محتوای ارایه شده چه ارزشی دارد اما در حال حاضر تست بین استانی این پروژه با هماهنگی شرکت ارتباطات زیرساخت در حال انجام است.

 

پایلوت طرح ارسال پیامک با تلفن ثابت در تهران انجام می شود
زارعیان در گفت و گو با ایسنا نیز اط  راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت برای مشترکان استان تهران خبر داد و گفت: استفاده از این سرویس نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و مشترکان می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارند، از این سرویس استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شبکه پیامک تلفن ثابت فعال است، افزود: این موضوع در حال بسترسازی برای استفاده و فراگیری است.
وی با بیان اینکه این پروژه به صورت پایلوت در تهران فعال شده است، گفت: در حال حاضر در حال تغییر گوشی‌ها هستیم که با کمترین تغییر بتوان از این امکان در آنها استفاده کرد و باید در برخی گوشی‌ها نیز تغییرات نرم‌افزاری انجام شود.
زارعیان افزود: البته برخی گوشی‌ها در حال حاضر این امکان را دارند ولی برخی گوشی‌ها ندارند که باید تغییراتی در آنها ایجاد شود و در این راستا مذاکراتی با برخی تولیدکنندگان نیز انجام می‌شود که این امکان را در تولیدات خود فراهم کنند تا گوشی‌های تولیدی دارای این قابلیت باشند.

 

روش فعال کردن سرویس پیامک تلفن ثابت

روش ارسال پیام در شبکه تلفن ثابت همانند ارسال پیام توسط گوشی‌های تلفن همراه در شبکه سیار است و مشترک باید تنها یکبار پس از تهیه گوشی، شماره مرکز SMSC را در دستگاه تلفن خود ذخیره کند.
مشترک ابتدا وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS CENTER (در هر دو قسمت Deliver و Submit) وارد می‌کند. از این زمان به بعد مشترک قادر خواهد بود پیامک‌های خود را به طریق زیر ارسال کند:
* دکمه write دستگاه را فشار دهید.
* پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه ok را فشار دهید.
* شماره تلفن مقصد یا گیرنده را وارد کرده و دکمه ok را فشار دهید.
بدین ترتیب پیام فرد ارسال خواهد شد و پیغام موفق (successful) روی گوشی‌اش نمایش داده می‌شود، پس از چند ثانیه در صورت دریافت پیام توسط گیرنده، گوشی با پخش یک آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام را به فرد اعلام می‌کند. (delivery)
هزینه کارکرد تلفن ثابت از آذرماه سال جاری برای آن دسته از مشترکانی که پیامک تلفن ثابت خود را فعال و راه‌اندازی کرده اند به‌صورت پیامک ارسال می‌شود.
گفتنی است تعرفه ارسال پیامک تلفن ثابت به تلفن ثابت (شهری) یک پالس، تلفن ثابت به ثابت (بین شهری) دو پالس، تلفن همراه با تلفن ثابت (شهری و بین شهری) متن فارسی دو پالس و انگلیسی 5 پالس، تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری) دو پالس و هزینه هر پالس 7/44 ریال محاسبه می‌شود.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو